Gelukkig ontvangen wij zelden een klacht maar mocht u onverhoopt een klacht hebben over onze zwemlessen dan leest u hier op welke wijze u als ouders/verzorgers een klacht kunt indienen en hoe wij die verder afhandelen. Het is ook mogelijk dat een verenigingslid in een andere vorm, waarbij geen sprake is van seksuele intimidatie, ontevreden is over de wijze van handelen van het Elementair Kader. Mocht u niet direct een klacht hebben, maar zijn er toch zaken waardoor u zich onprettig voelt, neem dan contact op met onze vertrouwenspersoon. In andere gevallen kunt gebruik maken van de klachtenprocedure.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, zo ook bij onze verenging.
Een team van enthousiaste, deskundige vrijwilligers van DZT'62 geeft iedere week zwemles aan uw kind. Het kan
zijn dat u vragen heeft over bijvoorbeeld:
Ontevredenheid of het ergens niet mee eens zijn hoeft niet direct te leiden tot een klacht, maar wordt door ons
als vereniging het liefst zo snel mogelijk gehoord, omdat er in goed overleg veel en snel opgelost kan
worden.
Een klacht of een uiting van onvrede is voor DZT'62 een reden om onze kwaliteit te verbeteren. Om klachten zo
snel mogelijk op te lossen, hebben wij een klachtenprocedure opgesteld.
Natuurlijk proberen wij als vereniging iedereen veel zwemplezier te bieden. Gebeuren er dingen die u niet fijn vindt? Bent u het ergens niet mee eens? Wij vinden het fijn als u uw knelpunten bij ons kenbaar maakt zodat wij hiermee aan de slag kunnen. De procedure is als volgt:
Alle zaken met betrekking tot Veiligheid, zijn als vast agendapunt opgenomen in het overleg van de Commissie Elementair en onderwerp bij de Periode-bespreking met de lesgevers.
Mocht u klachten hebben over seksuele intimidatie of ander ongewenst gedrag (pesten, discriminatie, mishandeling e.d.) dan verwijzen wij u naar de vertrouwenscontactpersoon van DZT'62. Deze klachten worden uiteraard door hem/haar strikt vertrouwelijk behandeld.